Nedaug meno istorijoje tokių paslaptingų, netgi mistinių, asmenybių kaip šios knygos herojus - XVI a. Nyderlandų tapytojas ir grafikas Piteris Breigelis. Meno tyrėjų dažnai vadinamas skausmo ir beprotybės tapytoju, jis kūrė naują pasaulio viziją, gebėjo audringų politinių įvykių fone raiškiai perteikti tuometinės epochos filosofiją. P. Breigeliui tapyti paveikslą - tai tas pats, kas kurti pasaulio modelį skausmingai apmąstant pavienio žmogaus gyvenimą. Šio menininko kūryba - kelias nežinomybėn, maištas, labai stipri žmogaus egzistencijos ir būties raiška. Anot P. Breigelio, lemties esme galima tik numanyti, protu suvokti to neįmanoma. Jo paveikslų siužetai - ne išgalvoti, o visa širdimi pajausti ir iškentėti.
Originalus ir slaptingas yra ir šios knygos autorius - kultūrologas, eseistas ir poetas Claude-Henri Rocquet (Klodas Anri Roke). Pasakodamas apie Breigelį, jis moko mus suvokimo intensyvumo, t. y. skatina permanyti ne tik P. Breigelio kūrybą, bet ir patį gyvenimą. Įdomi C.-H. Rocquet knygos forma, perteikianti mokslininko ir poeto požiūrį, jausmo ir intelekto dermę ir priešpriešą.
Šioje “sapnų studijoje” kaip ir P. Breigelio paveksluose, daug simbolių, lemties ženklų, jausmo ir intelekto priešpriešų atveriančių kodų.