Ši knyga – pirmas ir labai sėkmingas bandymas Lietuvoje atskleisti unikalus dailininko meninį pasaulį ir šio kūrėjo sudėtingą likimą.
Jonas Rimša (1903–1978) – vienas ryškiausių lietuvių išeivijos dailininkų, garsinusių Lietuvos vardą svetur, – nusipelnęs Bolivijos kultūrai, apdovanotas aukščiausiu iš civiliams skiriamų „Andų Kondoro kavalieriaus ordinu“. Jam suteiktas ir Bolivijos valstybės Garbės piliečio titulas. Bolivijos vyriausybė iš dailininko įsigijo apie 300 paveikslų ir perdavė juos svarbiausioms valstybės įstaigoms. Didžiulis ir įspūdingas Rimšos paveikslas „La Paso įkūrimas“ (1948) kabo Bolivijos sostinės municipaliteto rūmų salėje. Nemažai darbų yra La Paso centriniame banke, taip pat pas privačius asmenis.
Knygos „Jonas Rimša. Tropikų šauksmas“ autorės Nijolės Tumėnienės mintim, „nerami ieškotojo dvasia skatino Rimšą nuolat keliauti ir tobulėti. Dailininkas gyveno Argentinoje, Bolivijoje, JAV, Taityje. Persikeldamas iš vienos vietos į kitą, jis galėjo be širdies skausmo sudeginti savo ankstesnius paveikslus ir svajoti apie naują kūrybos etapą.
Šiandien, turėdami galimybę į Rimšos kūrybą pažvelgti iš trisdešimties metų nuotolio, pastebime keturis aiškius, su jo gyvenimo aplinkybėmis susijusius, periodus: ispaniškąjį, Bolivijos, indėniškąjį ir Taičio.
Rimša buvo vienišius, didžioji jo meilė buvo kūryba.
Dailininkas buvo be galo darbštus, nutapė arti 1000 paveikslų, surengė daugiau nei 30 individualių kūrybos parodų. Spaudoje Jonas Rimša neretai vadinamas „lietuviškuoju Gauguinu“, ar šis palyginimas turi argumentais paremtą pagrindą – į šį klausimą knygoje apie dailininką atsako Nijolė Tumėnienė.