Vadovėlio turinį sudaro dvi dalys: „Šiluma“ ir „Elektra“. Jos suskirstytos į devynis skyrius, o šie – į skyrelius, kurie sudaryti laikantis tam tikro nuoseklumo: mokinių teigiamą mokymosi motyvaciją skatinanti medžiaga – per pamokas atliekamų bandymų aprašai, vėliau – išvados ir teoriniai apibendrinimai bei naujų nagrinėjamų reiškinių praktiniai, taikomieji aspektai. Pateikiama medžiaga ir siūlomi metodai remiasi mokinių anksčiau įgyta patirtimi ir žiniomis, jau pažįstamais reiškiniais, supančia aplinka, sociokultūriniu kontekstu, ugdo gamtamokslinio komunikavimo gebėjimus. Kiekvieno skyrelio pabaigoje yra įvairaus sudėtingumo užduočių (klausimų ir uždavinių). Jas atlikdami, mokiniai mokysis pastebėti fizikinius reiškinius konkrečiomis sąlygomis, juos lyginti, išskirti pagrindines ar bendrąsias savybes, jas apibūdinti, formuluoti užduotis pagal pateikiamus pradinius duomenis ir panašiai. Visi skyriai baigiami santraukomis – priminimais, ką reikėjo išmokti, kas skyriuje yra svarbiausia. Pakartoti skyriaus medžiagą, pasitikrinti žinias bei gebėjimus ir pasirengti kontroliniam darbui mokiniai galės atlikdami skyriaus pabaigoje pateikiamas kompleksines savikontrolės užduotis. Vadovėlio pabaigoje yra užduočių atsakymai: skyrelių užduočių – tik kai kurie, o savikontrolės užduočių – visi. Čia taip pat pateikiama kirčiuota dalykinė ir pavardžių rodyklė.