Ši knyga – tai nuoseklus studijų vadovas testų sudarymo, jų kokybės vertinimo bei testo informacijos analizės klausimais. Knygos pradžioje apžvelgiami bendrieji žinių ir gebėjimų tikrinimo principai bei metodai. Antroje dalyje nuosekliai analizuojamas testo paruošimas: planavimas, testo specifikacijos sudarymas, klausimų tipo parinkimas; gausiai iliustruojama pavyzdžiais. Daug dėmesio skiriama testo kokybės klausimams, nagrinėjami testo kokybės parametrai bei testo informacijos vertinimas taikant šiuolaikinius analizės metodus bei priemones. Ši knyga bus naudinga ne tik studijuojantiems kompiuterines mokymo technologijas (nuotolinis bei e.mokymas), kuriantiems adaptyvias ugdymo sistemas, integruojamas į šiuolaikinį ugdymo procesą, bet ir edukologijos studentams bei tiems, kurių darbas susijęs su ugdymo procesu, žinių bei gebėjimų ugdymu, kontrole ir vertinimu.