Autorius, Masačiusetso Technologijų instituto docentas, Organizacinio mokymosi draugijos pirmininkas bei pripažintas inovacijų vadybos pradininkas ir teoretikas, šioje knygoje (angl. Schools That Learn: A Fifth Discipline Fieldbook for Educators, Parents, and Everyone Who Cares About Education) nagrinėja mokymosi institucijas, kurios, siekdamos skatinti mokyklų, klasių veiklą ir atgaivindamos mokyklų bendruomenes, tampa besimokančiomis organizacijomis.
„Kalbant apie pokyčius mokyklose, mane visuomet apima dvilypis jausmas. Visada kyla klausimas: „Kokiu mastu bandome atgaivinti konkrečią didelių sunkumų turinčią instituciją, kuriai gali reikėti evoliucionuoti ir kardinaliai pakeisti savo formą?“ Mokyklos susiduria su sunkumais ne todėl, kad ten dirba blogi ar nekompetentingi darbuotojai, o todėl, kad jų forma neatitinka šiandieninio pasaulio reikalavimų. Manau, kad verslas tikriausiai egzistuos ir po penkiasdešimties metų. Vaikų irgi bus, todėl jiems reikės padėti tobulėti. Tačiau nesu įsitikinęs, kad tokios mokyklos, prie kurių esame įpratę, išliks ir ateityje.“ (P. Senge)