Ši monografija parengta, remiantis Lietuvos mastu atliktu tyrimu ir yra pirmasis bandymas apibendrinti užsienio šalių universitetų patirtį bei tyrimus vertinant ir pripažįstant neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimus. Monografijoje pateikiame neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo bei pripažinimo universitete sistema, numatanti vertinimo bei pripažinimo procedūrą, etapus bei vertinimo modelius. Knygoje pristatomi neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo universitete poreikio Lietuvoje reprezentatyvaus tyrimo rezultatai, pateikiama Mykolo Romerio universitete įvykusio Elektroninio mokymosi pasiekimų aplanko mokymų efektyvumo ir naudingumo atvejo analizė. Atskirame skyriuje pateikiamos metodinės ir praktinės rekomendacijos neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimą atliekančiai institucijai, eksprtų grupei ir kandidatui, siekiančiam formalizuoti mokymosi neakademinėje aplinkoje pasiekimus.