Ant viršelio esantis žodis "istorija" neturėtų baidyti tų, kuriems panašus pavadinimas asocijuojasi išimtinai su sausu akademiniu leidiniu, prikimštu sausų faktų, virtinės neįsimenamų pavardžių bei datų, kurios įdomios vien siauram tos srities specialistų ar istorija besidominčiųjų ratui. Datų čia maža. Kaip ir pavardžių . Laikas suskirstytas į tris periodus: Antika, Viduramžiai, Naujieji amžiai (NA). Kiekvienoje iš tų epochų žmonės buvo susikūrę vaizdinius, kurie sąlygojo jų veiksmus ir įvairių reiškinių vertinimą. Kiekviena tema išskirta į atskirą skyrių (o jų yra 17) ir nagrinėjama atskirai kiekviename iš trijų paminėtų laikotarpių. Pavyzdžiui, skyriuje "Seksualumas ir meilė", sužinome kaip tie dalykai buvo vertinami Antikoje, Viduramžiais ir NA. Kartais tie vertinimai laikui bėgant radikaliai keičiasi, kiti gi, mažai pakitę, "pertempinėjami" iš vienos epochos į kitą. Štai, kad ir tiek atrodytų įprastas Kristaus vaizdavimas - kenčiantis už žmonių nuodėmes ant kryžiaus. Iš tiesų tai sąlyginai nesenas Dievo sūnaus "įvaizdis". Krikščionybės aušroje Kristus daugiausia buvo vaizduojamas kaip Mokytojas, sėdintis soste, apsuptas savo mokinių; ankstyvaisiais ar net brandžiaisiais Viduramžiais (kryžiaus žygių laikotarpis) Kristus jau baudžiantis - pilnai ginkluotas ir besikaunantis karys, naikinantis tiek nusidėjėlius, tiek demonus ar slibinus. Perskaityti dalykai kartais sulaužydavo mano susikurtus stereotipus apie tam tikrus dalykus . Pavyzdžiui, kad ir apie didelį Viduramžių žmonių religingumą, arba tiksliau pasakius jo "žemišką" prigimtį, pagrįstą abipusiu vykdymu, tam tikru pirklišku žmogaus ir Dievo sandoriu. Arba graudžiai juokinga buvo skaityti, kokie pavojai ankstyvaisiais Viduramžiais tykojo asmenų, dar gyvais paskelbtų šventaisiais - vargšai turėdavo iš tolo apeiti gyvenvietes, slapstydamiesi nuo žmonių, siekusių įsigyti bent dalelę švento kūno, kaip apsaugančią relikviją. Kadangi jie negalėjo visą laiką jo turėti gyvo, idealus variantas - užmušti šventąjį ir taip įsigyti mirusiojo kūną, kuris perimtų kraštą į savo globą. Knygą galima skaityti nuo bet kurios vietos, pasirinkus bet kokį skyrių. Netgi imant atskirą skyrių nebūtina skaityti apie visus tris laikotarpius. Pavyzdžiui, galima pasidomėti kaip Naujaisiais amžiais buvo vertinami Džiaugsmas, kančia ir laimė. Toks autonomiškumas labai patogus.