Amerikiečių edukologo M.Lipmano ir jo kolegų sukurtos visuomenės tyrimo programos "Markas", sudaryto iš filosofinio vadovėlio-romano ir mokytojo knygos, integralumas išreiškia pilietinio ir dorinio ugdymo vientisumo principą. Programos ašis yra vadovėlis-romanas "Markas", kuriame aprašomas vidurinės mokyklos vyresniųjų klasių mokinių gyvenimas, kuriame formuojasi, kinta ir yra analizuojamos įvairiausiose situacijose kylančios dorinės bei socialinės problemos.Vadovėlyje-romane nagrinėjamos teisingumo, laisvės, demokratijos, autoriteto, šeimos, biurokratijos, socialinės diferenciacijos ir kitos temos. Šių temų analizės ir diskusijų organizavimo metodiką eksponuoja filosofinį romaną lydinti mokytojo knyga, kurioje pateikiama išsami dialogų, disputų, analizės metodų, klausimų, situacinių testų-žaidimų praktinė sistematika ir teorinė apžvalga.