Kūrybinės užduotys kviečia I-II klasės mokinius į savarankiško mokymosi dirbtuves. Leidinys parengtas remiantis ugdymo turinį reglamentuojančiais dokumentais – pradinio ugdymo lietuvių kalbos bendrosiomis programomis (2008 ir 2015 metų projektu). Atlikdami užduotis mokiniai mokysis raštu reikšti ir pagrįsti savo nuomonę, nuosekliai atpasakoti girdėtą tekstą, daryti išvadas, apibendrinimus, kurti nuoseklų rišlų sakytinį ir rašytinį pasakojimą. Leidinys mokinius skatina kūrybinio rašymo mokytis savarankiškai, nes jame pateikiama:
• patarimų, kaip sklandžiai kalbėti, kurti rišlų pasakojimą, rašyti sveikinimą, kvietimą, skelbimą, žinutę;
• užduočių, kurias atliekant mokomasi mintis reikšti ir užrašyti taisyklingai, nuosekliai atpasakoti perskaitytą tekstą, pasirengti ir kurti rišlų, vaizdingą tekstą;
• įsivertinimo būdų, kuriuos taikant išskiriami darbo privalumai ir tobulintini aspektai.
Mokiniai mokysis rašyti pasakojimą, išryškindami pagrindines struktūrines dalis (užuomazgą – veiksmo vyksmą – atomazgą). Pasakojimą jie kurs pagal pateiktus:
• paveikslėlių seriją,
• svarbiausius žodžius,
• planą,
• klausimus,
• pradžią.