Kas jis, Maestro? Chameleonas, elegantiškas tapytojas, savo kerais apžavintis visas moteris? O gal vienatvei pasmerktas „vienamylys“? Jo „nesantuokinė“ anūkė Rasa daug metų bando įminti šios asmenybės mįsles, narplioja netikėtą jo meilę kaimo merginai, Paryžiaus burtus, pasaulionio masto dailininko talentą, laisvą profesoriaus elgesį su studentėmis. Ilgainiui ji atpažįsta bendrus prigimties bruožus.
Rašytoja Birutė Jonuškaitė garsėja kaip ryškių moterų charakterių, aistrų ir jausmų vaizduotoja, o naujo jos romano centre – spalvingas ir prieštaringas vyro pasaulis. Turtingų pramonininkų vienturtis Viktoras nuo vaikystės patiria skaudžius dvasinius išgyvenimus, vienatvę, motinos meilės stoką, karo baisumus, mylimos moters išdavystę – visa tai formuoja jo charakterį, elgesį ir svarbiausius tolimesnio gyvenimo pasirinkimus. Paslaptingasis Maestro iki pat mirties žaidžia su gyvenimu, apgaudinėja save ir moteris. Atsiduodamas tik tapybai, nuolatos ilgisi meilės. Knyga kalba ir apie tai, kaip sunku įveikti puikybę, kaip sunku išmokti mylėti ir atleisti.
Romaną lydi „Marantos rašymo dienoraštis". Tai autorės pokalbiai su personažais, asmeninių patirčių detalės, apmąstymai apie kūrybos ir meilės sąveiką, kūną ir sielą, laikinumą ir amžinybę. Šitaip neįprastai, net intymiai B. Jonuškaitė sulydo romanus „Maranta" ir „Maestro".