Šiuolaikinės muzikologijos rinktinėje pristatomi kultūriniam jos posūkiui atstovaujantys užsienio autorių tekstai. Daugiau nei du dešimtmečius naujoji muzikologijos paradigma provokuoja intensyvias akademinės terpės ribas peržengiančias diskusijas ir įtakoja visą disciplinos raidą. Naujos akademinės ir populiariosios muzikos interpretavimo strategijos plėtojamos pasitelkiant platų humanitarinių mokslų spektrą - nuo postmodernios filosofijos, kritinės teorijos, feminizmo iki antropologijos, postkolonializmo, kultūros studijų.
Augustinas muziką kildino iš angelų giedojimo, o Roland'as Barthes'as ją siejo su žmogaus balso paslaptimis. Kur slypi muzikos galios? Kuris matmuo - dvasiškasis ar kūniškasis - muzikos mene viešpatauja? Ar galima muziką perskaityti ir aprašyti kaip kultūros tekstą?
Šie klausimai iškilo jau seniai: įminti abstrakčios muzikos kalbos paslaptis mėginta pasitelkus matematiką ir retoriką, filosofiją ir kitus mokslus.
Rinkinys „Muzika kaip kultūros tekstas" – skiriamas visiems besidomintiems muzikos kultūra - muzikos profesionalams, humanitarams, muzikos mėgėjams.