Romas Daugirdas – ištikimas savo kartos metraštininkas. Laiko kamera išryškina jaunystės draugų ir pakeleivių portretus, kai viskas buvo limituota, kėlė grėsmę individo egzistencijai. Skrydis su ramentais neįmanomas. Neišsipildymo, katastrofos nuojauta persekioja kaip įkyrus košmaras.
Apmąstymus apie žmogaus iliuzijas, transformacijas, jausmus ir lemtį Romas Daugirdas įformina ne tiek poezijos, kiek dailės principais. (Ar todėl, kad kuria koliažus?) Vaizdų kontūrai nutrinami, detalė savaime mažai ką reiškia. Svarbu asociacijų vyniojimasis, jų spalvos, emociniai atspalviai. Absurdišką realybę šturmuoja nonsensų ir aštrių metaforų deriniai. Siurrealistinės vizijos audrina vaizduotę, įtraukia į pašėlusį žaidimą ženklais ir formomis.
Laisvės pojūtis, sava meninė logika diktuoja nekonvencinę stilistiką nuo pat kūrybinio kelio pradžios. Pripažinkim, eilėraščių koliažai skaitytoją kartais trikdo, bet ir įtraukia – junti vidinę įtampą, nuo kurios trūkinėja kvėpavimas.
Janina Riškutė
„Baladės link kvadrato pilnaties" – šešioliktoji Romo Daugirdo knyga.