Šiais laikais iškilios bendrovės nuo paprastų vidutiniokių skiriasi darbuotojų emocinio intelekto lygiu. Mūsų postindustrinėje žinių visuomenėje įmonės, turinčios aukšto emocinio intelekto personalą, atranda daugiausia galimybių dirbti kūrybiškai ir novatoriškai. Tokiose įmonėse pareiškimai "Žmonės - didžiausias mūsų turtas" ir "Mūsų kapitalas kas vakarą išeina iš darbo namo" nėra vien tušti šūkiai. Suvokdami, kad nemaža įmonės žinių dalis ir išmintis glūdi pilkosiose jų darbuotojų smegenų ląstelėse, tokių įmonių vadovai talentų atranką, mokymą ir išlaikymą laiko konkurencinio pranašumo šaltiniu, o lyderystės tobulinimą - pagrindine kompetencija ir labai stengiasi palaikyti darbuotojų motyvaciją.
Pirmoje dalyje, pavadintoje "Vidinis lyderių teatras", aprašomi įvairūs darbe sutinkamų asmenybių prototipai, nagrinėjamas asmenybės funkcionavimas ir įtaka organizacijos gyvenimui. Kiek vadovai supranta, kodėl žmonės elgiasi vienaip ar kitaip, kaip darbe pasireiškia slaptoji žmogaus elgesio pusė ir kaip tarpusavyje dera skirtingi asmenybių tipai, tiek jie gali skatinti kūrybiškumą ir bendradarbiavimą tarp kolegų ir savo pavaldinių.
Dalyje "Keičiant mąstyseną" pagrindinis dėmesys skiriamas ugdymo "technologijai", kurios reikia norint pakeisti vadovų mąstyseną. Čia aptariami intervencijos metodai, galintys paskatinti pokyčius, siūloma, kaip sukurti saugią, tarpinę erdvę, kuri skatina naują mokymąsi.
Paskutinėje dalyje "Bandant suprasti grupių ir organizacijų psichodinamiką" gvildenamas klinikinės intervencijos į visą organizacijos sistemą klausimas. Čia tarsi pro mikroskopą tyrinėjama mažų ir didelių grupių psichologija, nagrinėjamas jų elgesys, organizacijos idealo sąvoka ir "neurasteniška" (arba sutrikusia) organizacija. Skaitytojams bus lengviau suprasti organizacijos sistemos sutrikimus. Čia pat bus galima sužinoti, kaip galima kovoti su įsibėgėjusia rutina įmonėje.
Perskaičiusieji knygą sužinos, kaip kurti organizacijas, kur žmonės jaučiasi gyvybingi ir skatinami atskleisti savo geriausius sugebėjimus.