Vadovas skirtas mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams, dirbantiems su pradinių klasių mokiniais. Leidinyje pateikiami pratybų, skirtų netinkamo, nepageidaujamo vaikų elgesio prevencijai, aprašymai. Pratybų tikslas - mokyti vaikus konstruktyviai, efektyviai spręsti jiems iškylančias problemas, skatinti jų saviraišką ir kūrybiškumą bendraujant. Tinkamų socialinių įgūdžių formavimas - vienas efektyviausių būdų gerinti vaikų prisitaikymą bendruomenėje, užkirsti kelią konfliktams bei smurtui. Aprašomas struktūrinis socialaus elgesio mokymo planas, pateikiami efektyvūs mokymosi principai ir būdai. Įvadinėje dalyje pateikiama socialinių įgūdžių ugdymo svarba vykdant alkoholio, tabako ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, apibrėžiamos sąvokos, socialinių įgūdžių formavimosi mechanizmas, pratybų planavimo nurodymai grupių vadovams. Pagrindinę leidinio dalį sudaro pratybos, skirtos konkretiems socialiniams įgūdžiams ugdyti, ir jų schemos. Šią dalį sudaro 5 skyriai: Elgesio klasėje (mokykloje) įgūdžiai, bendravimo įgūdžiai, Jausmų suvokimo įgūdžiai, Savikontrolės įgūdžiai, Streso įveikimo įgūdžiai.