XI–XII klasės vadovėliu baigiamas ilgas projektas, kurio tikslas buvo pateikti mokyklai naujo turinio ir metodikos technologijų vadovėlius nuo V iki XII klasės. Pirmieji du serijos „Šok“ vadovėliai V–VI klasei po dvi technologijų kryptis kiekviename pasirodė dar 2008 metais; po jų atėjo keturi vadovėliai VII–X klasei, kuriuose buvo jau tik po vieną privalomą technologijų kryptį. Ir štai 2014 metais į mokyklas atkeliauja paskutinis, baigiamasis, šios serijos vadovėlis.
Vadovėlio struktūra išlieka panaši kaip žemesniųjų klasių vadovėlių. Struktūra yra ta pati. Tema pradedama pamokos uždaviniais, išliko populiarios rubrikos Prisiminkite, Sąvokos, Tai įdomu. Kiekviena tema baigiama Užduotimis. Taigi mokytojai ir mokiniai, jau įpratę prie vadovėlių struktūros, paėmę į rankas naują knygą, lengvai susigaudys ir žinos, kaip naudotis nauju vadovėliu.
Vadovėlį sudaro:
6 skyriai, atitinkantys technologines kryptis;
23 moduliai;
60 temų.
Atsižvelgiant į technologijų bendrosiose programose nurodytus didaktinius ir turinio bei mokinių pasiekimų aprašus, vadovėlyje pateikiamos visos technologinės kryptys. Kiekvieno skyriaus pirmasis modulis skiriamas susipažinti su atitinkama technologine kryptimi, t. y. koks asortimentas gaminamas arba kokios teikiamos paslaugos, kokios naudojamos pagrindinės darbo priemonės ir įranga, kokios profesijos darbuotojai dirba atitinkamoje technologinėje kryptyje, kokie reikalavimai keliami šiems specialistams.
Visų temų struktūra yra visiškai vienoda. Pirmiausia pristatomos toje temoje aptariamos technologijos, paskui lentelėse pateikiamas projektinio darbo etapų planavimas.
Dalis informacijos pateikiama sutartiniais ženklais ir simboliais. Tai ugdys mokinių gebėjimą skaityti technologines schemas, pažinti grafinio dizaino elementus.
Naudodamiesi šiuo vadovėliu, mokiniai įgis technologinių kompetencijų, t. y.:
planuos ir organizuos kūrybinę ir praktinę veiklą, mokės kūrybiškai, funkcionaliai, estetiškai, ekonomiškai projektuoti produktus (gaminius arba paslaugas);
kurdami produktus, kūrybingai taikys žinias praktiškai, naudosis įvairiais informacijos šaltiniais, ras informacijos apie istorines, kultūrines tradicijas, ekonominę ir ūkinę aplinką, šiuolaikinių technologijų, medžiagų naudojimo galimybes, rinka;
pažindami medžiagų savybes, analizuos, kaip jas pritaikyti kuriamuose produktuose, racionaliai pasirinks saugias darbo priemones ir technologijas, gamins nesudėtingus produktus;
apibendrindami kūrybines idėjas ir praktinius darbus, įvertins rezultatus, įvairiomis formomis kūrybingai pateiks sukauptą medžiagą;
atlikdami projektus, išsikels iššūkius sau – racionaliai ir kritiškai mąstyti, siekti numatyto tikslo, prisiimti atsakomybę už savo pasirinkimą ir darbo rezultatus.