Tai visiškai naujas Lietuvos švietimo istorijoje gimtosios kalbos elementorius specialiųjų poreikių vaikams. Projektas remiasi Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatyme numatytais specialiojo ugdymo principais — lygių galimybių, integracijos, visuotinumo — bei prisideda prie pagrindinių įstatyme numatytų specialiojo ugdymo uždavinių įgyvendinimo. Projektas grindžiamas vaiko teise turėti mokymo priemones, pritaikytas jo specialiesiems ugdymo poreikiams.
Vadovėlio temos, medžiagos išdėstymas, iliustracijos, viršelis atitinka esamo bendrojo lavinimo mokyklos I klasės elementoriaus Šaltinėlis temas, medžiagos dėstymo nuoseklumą, iliustravimą ir viršelį.
Mokomosios medžiagos turinys parengtas pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo Bendrąsias programas ir Išsilavinimo standartus, adaptuotas remiantis ŠMM patvirtintomis specialiosiomis lietuvių kalbos programomis ir atsižvelgiant į specialiųjų poreikių vaikų ugdymo metodiką.
Vaiko specialiesiems poreikiams pritaikyta ir vadovėlio kalba. Pateikiamos specialios užduotys, pratybos, rekomenduojami specialaus darbo būdai skaitymo ir rašymo taisyklingumui, rišlumui ugdyti bei teksto turinio suvokimo įgūdžiams formuoti, skaitymo ir rašymo motyvacijai skatinti.
Vadovėlis parengtas atsižvelgiant į švedų mokslininkų teikiamas rekomendacijas, kurių esmė — orientuotis į vaiko galimybes, o ne į tai, ko jis negali.